Memori Melancong ke Korea Selatan Musim Bunga 2013 Part 3 (Namsangol Cultural Village & ChangdeokGung Palace)

Perjalanan aku diteruskan lagi selepas habis melancong di Namsan Tower, kami naik bas eletrik tu turun dan singgah di Namsangol Cultural Village untuk menlihat perkampungan tradisi masyarakat korea dan amik angin sekejap lepak2 tengok keadaan kampung tersebut. Makan tengahari dekat Myendong. Makan nasi goreng seafood versi korea hahahha pastu singgah di ChangdeokGung Palace. Istana ke 2 yang menjadi tumpuan utama pelancong dalam menyinkap sejarah Raja Korea.










 Turun dari bas pelancong tu, Kami kena jalan sikit untuk sampai ke sana..memang best masa tu..x penat pun rasa



Bini saya di hadapan Pintu Masuk Namsangol Cultural Village. Masa ini dah tengahari ye..sweater x pakai dah hahahahah.


















 Bini aku dengan seni bina rumah tradisional lama korea. Memang rasa unik laa tengok budaya seni bina diorang ini. Aku tengok seni bina Korea ini lebih mirip kepada seni bina China yang lama. 



Hehehehe Awek Korea ngan Baju Tradisional Diorang..aku x tau nama apa hehehehe



Bini saya lagi di pintu masuk rumah tadi





Anak2 Korea tengah dok main dengan gelang apa ntah..kira permainan tradisional diorang ni.






Pemandangan sekitar Namsangol Village..memang cantik kan..



Masa tengah tnggu teksi untuk ke Myendong makan.. tengok jalan raya diorang x ada halangan apa2 pun kalau dalam bahasa kejuruteraan "Island" atau paling mudah pengadang jalan laa..ini semua sebab andaikata berlaku peperangan dengan korea utara. jalan ini boleh ditukar jadi airfield bagi pendaratan helicopter2 ROK dan pesawat ROK juga..






Selepas habis berjalan kat Namsan Village, Kami bergerak ke Myendong tempat makan tengahari kami. Makan makanan korea laaa kita hahahaa. Myendong ni kiranya tempat fesyen dan shopping kesukaan wanita. Aku dan Isteri akan pi sekali lagi pada hari terakhir beli belah..nanti aar cerita hahahaha





ni laa dia Nasi Goreng Seafood Cheese sebab campur dengan cheese wooo..sedap gak layan je beb..kalau ada ayam dan daging memang sedap laaa cakap hang.. hahahah..























ChangdeokGung Palace - Tempat istana yang mana aku lawati dengan isteri aku. Sepatutnya kami perlu kami ke Geobkyung Palace tapi ada event besar kat sana.. sayang ooo sayang nya.. Istana ni yang kami pergi ini kira tempat paling disukai oleh raja2 korea masa diorang peirntah korea ini dulu. Tempat bersemayam paling femes orang cakap.Istana diorang ini besar sioot..Jenuh nak jalan satu istana ni bai. Istana ni dulu masa pemerintahan Jepun kat korea kiranya tidak terurus dan pernah musnah sebahagian nya masa Perang Korea dulu. Disebabkan mereka nak jaga warisan negara ini. Korea mula baikpulih tempat sehingga menjadi pusat perlancongan bagi semua tourist yang datang ke Korea.

Perjalanan kami akan disambung lagi


Comments

  1. Nasi Goreng Seafood Cheese tu kedai nya di area mana yer?saya plan nk ke korea bln 4 nie..

    ReplyDelete
  2. boleh tahu nama restoran yg buat ns goreng tu? tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa laa nama kedai tu tapi kedai ni saya makan di myendong..saya cuba cari kali ke2 pergi sana tapi x jumpa dah sbb myendong tu besar sioot hahahahah..sorry yaaa

      Delete

Post a Comment